Konserwacja łodzi jest bardzo ważnym elementem, który wpływa na długotrwałość użytkowania jednostki. W następujących po  sobie etapach budowy łódka jest już konserwowana. Zabezpieczana w miejscach, które w późniejszych pracach stają się trudno dostępne np. - na stykach poszycia planek, w miejscu styku wręgi z poszyciem, na stykach poszycia ze stewami (dziobowa, rufowa).

  • Preparaty stosowane do konserwacji są pochodzenia naturalnego np. olej lniany, terpentyna balsamiczna.
  • Po zakończeniu konserwacji następuje lakierowanie lakierami na bazie olejno-żywicznej.
  • Gwarantuje to wysoką elastyczność powłoki lakierniczej.

W pracach przygotowawczych do sezonu żeglarskiego "zimową" powłąkę lakieru delikatnie matowimy a następnie nakładamy nową warstwę lakieru.

Zimowanie

Kolejną ważną czynnością w eksploatacji i utrzymaniu łodzi w dobrej kondycji jest jej zimowanie.

Wskazane jest zimowanie łodzi na zewnątrz - pod zadaszeniem lub pod przykryciem -plandeką, w ten sposób chronimy ją przed kwaśnymi deszczami, zabrudzeniami atmosferycznymi i silnym wiosennym nasłonecznieniem.

Struck-Boat - Jacek Struck
84-140 Jastarnia
ul. Mickiewicza 22
email: info@struckboat.pl

Kategorie

Ostatnio na blogu